Protect me from what I want... - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Julia Vogel - WaarBenJij.nu Protect me from what I want... - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Julia Vogel - WaarBenJij.nu

Protect me from what I want...

Door: JuliaVogel

Blijf op de hoogte en volg Julia

02 Juni 2010 | Australië, Noosa Heads

... ja want Australie is op dit moment nog niet een favoriet! Terug naar Nieuw Zeeland? Ja, maar niet voor het weer.

Mijn vlucht naar Australie verliep niet op rolletjes, ik had het natuurlijk dubbel moeten checken maar ik had geen Visum voor Oz (Australie), dus na een uur in de rij voor het inchecken hebben te staan naar een andere bali, geld uitgeven voor een Visum en daarna opnieuw in de rij. Gevolg, bijna mijn vliegtuig missen, rennen, en boarden. Gelukkig gehaald!

Na mijn aankomst eerst een sim-kaartje gekocht voor mijn telefoon. Hallo bereikbare wereld, wel gek na een maand zonder telefoon. In de Lonely planet op zoek naar een hostel, werd The Pink House in Kings Cross (de hoerenbuurt van Sydney). Uberranzig hostel maar verder wel oke. Heb daar 1 nacht geslapen.

Door de botanische tuinen gewandeld (en das geweldig he!! Ibissen, papagaaien, grote spinnen en allemaal andere exotische beesten, mooie bomen en een geweldig uitzicht op het Oprah-house, the harbourbridge en de Skyline van Sydney). Dezelfde dag ook wat dingen geboekt, een surfkamp, een selfdrive 4x4 safari en the Withsundays (wat het allemaal precies inhoud moet ik nog uitvinden!)

Mijn tweede dag in Sydney ontmoet ik in de avond Kim! Mijn oude klasgenootje, we doen wat boodschappen, koken lekker en goh, die meid moet een half jaar lang haar kamer (die ze huurt voor 150 euro per week!!!) delen met 4 andere meiden. Ach ja... you can't always have what you want! Savond naar een salsabar en daar lekker gedanst. Ik was van plan langer dan een nacht bij kim te blijven maar via een advertentie die ik had gepost op Gumtree belde een meisje mij met de vraag of ik met haar mee wilde rijden naar Byron Bay, gedeelde ritten met andere mensen is de goedkoopste manier om te reizen. Dus zo gezegd zo gedaan na een half uur stond ik klaar!

De rit was prima maar lang, dus een nacht in de auto geslapen die in een wip werd omgebouwd tot een hotel-op-wielen. Bang!!! Zo een giga enge droom en steeds maar het idee hebben dat er een ontspoort persoon die auto zou openbreken! De volgende ochtend werd ik gewoon wakker dus niets aan de hand!

Hallo Byron Bay, een surfparadijsje met heerlijk weer, mooie mannen, gebruinde lijven en surfers. Yeah! Iedereen loopt daar lekker op blote voetjes rond met boardjes onder de arm, in zomerse kleding en alles gaat traag want niemand heeft haast. Effie iets anders dan het drukke, grote, haastige, regenachtige Sydney.
Ja mama, inderdaad ik heb de Cheecky Monkey van binnen gezien, een vleesschuur voor jochies en meisjes van 18 die totaal dronken rondlopen en gekke spelletjes spelen voor een prijs (drank of geld), was er niet kapot van maar de enige plek waar het een beetje druk was in de avond.
Natuurlijk, ik ben in Oz, heb ik ook al snel kennis gemaakt met de GOON!

En de goon dat is een verhaal appart, want Oz is Duur! En ik zuinige nederlandse hou niet van Duur. Goon= 4l boxen met wijn, vieze wijn, hele vieze wijn die pijn doet aan je tanden en die niemand lekker vind. Hoe het gemaakt word? Gewoon alle resten van een normale wijnoogst, (dus de takken, bladeren, salamanders die daartussenverstopt zitten) door een pers en Voila, Goon. Daarnaast zou er melk en visseneitjes in moeten zitten. Slobber-dat-maar-lekker-op-Juul. GATVER!

In Byron Bay heb ik twee dagen een surfcursus gedaan en dat ging me goed af! Heelijk op het strand, met maar een paar mensen, kijken naar de andere surfers en ondertussen ploeteren in het water want het is best zwaar!
Maar het was heel leuk.
Die avond, geluksvogeltje, kom ik bij toeval de eerste twee Nederlanders tegen in een maand! Er schijnen er hier een heleboel rond te lopen maar die ben ik steeds niet tegen gekomen. Lastig om na een maand engels, weer nederlands te praten.
In Byron blijf ik in totaal 3 nachten en toen had ik het wel gezien dus ben ik met de bus naar Brisbane gegaan. Hoi grote stad. Blegh! Vind ik helemaal niet leuk! Toch maar een poging gedaan tot een stadwandeling maar ben neergestreken in de botanische tuinen en ben daar gebleven tot de zon onder was.

Eyeopener, Australiers houden van vechten! Een blauw oog hier of daar is geen uitzondering. Dus ik sta op mijn gemakje ergens in de stad beginnen opeens twee meiden elkaar in elkaar te slaan. Jeetje, dat ging er hard aan toe, niet normaal, dus ik doorlopen en lichtelijk van slag.
Beter dat ik er maar aan wen want het is heel normaal hier. Zolang ik maar lief blijf lachen maak ik me geen zorgen.

Brisbane achter me laten en naar Noosa, pitoresk dorpje in een prachtig natuurpark. Hier vlakbij is de Zoo van Steve Irwin, the kokodilehunter. Zijn ze heel trots op hier. Ga er maar niet heen want 70 euro betalen voor een halve dag vind ik een beetje veel en daarnaast heb ik niet al te veel tijd. Vandaag was een heerlijke dag, echt waar. Opstaan na een heerlijke avond gezellig Goon drinken aan de rand van het zwembad met muziek en fijne mensjes. Dus heel de dag op het strand gelegen samen met Bob Marley die uit mijn Ipodje schalde. Beetje pootje baden, beetje luieren, beetje winkelen (en echt een heel mooi bakpakje-formaatje-mini-gekocht!) en zometeen ga ik lekker BBQ-en!

Morgen naar Frasier Island waar ik dus een selfdrive safari ga beginnen...

Lieverds, bedankt voor alle lieve reacties, vind ik heel fijn!!!

Ga eerst even mijn bus boeken voor morgen en dan een poging doen dit verhaal van wat foto's te voorzien!

Liefde uit Oz

  • 02 Juni 2010 - 07:32

    Ebelie:

    ha lieverd, het klinkt een beetje wisselend. hoop dat je nog leuke dingen gaat zien en meemaken. dikke kus, mama

  • 02 Juni 2010 - 10:27

    Janique:

    Meisje ik mis jou! Komende week feestje op school met vriendjes en jij bent er niet bij:(.
    MAARR jij beleeft genoeg leuke avonturen, dus dat halen we snel in!
    Keep enjoying!
    xxx

  • 02 Juni 2010 - 11:34

    Oma Vogel:

    Lieve Julia,
    Ik ben verbaasd dat het surfen meteen lukte.
    Je bent wel goed bezig.
    Wat is je volgende stunt?
    Wat zie je veel andere beesten dan in Holland.
    Al kangoeroes gezien?
    Andrea gaat met vakantie maar mirjam neemt het over. Andrea stuurt je email door naar mirjam.
    Dan kunnen we al je belevenissen blijven volgen.
    Heel veel groetjes en kusjes, Oma Vogel.

  • 02 Juni 2010 - 13:56

    Hannie:

    Hoi Julia,

    Wat een mooi verhaal weer
    en prachtige foto's
    blijf genieten.....
    groetjes van mij.......

  • 03 Juni 2010 - 09:20

    Tante Annie:

    lieve Julia, Je bent nog in het begin van Australië. Ik vind het leuk wat je allemaal doet. Geniet vooral verder van Oz.
    Liefs Tante Annie.

  • 03 Juni 2010 - 09:25

    Andrea:

    De dames zitten met de kaart op tafel je reis te volgen. Schitterend.
    Op hun leeftijd gaan ze nog de hele wereld over.
    Goede reis verder
    groet andrea

  • 03 Juni 2010 - 16:27

    Paul:

    Hey julia,

    sorry dat ik nu pas reactie geef op wat je allemaal meemaakt. Lijkt me wel mooi wat je daar allemaal doet. Je bent lekker actief bezig maar ja hoe vaak kom je daar.
    Het is wel leuk om zo contact met je te houden ja we kunnen niet opo het wwrk bij kletsen he
    verder gaat alles goed hoor alleen de liefde ho maar hahaha
    nig heel veel plezier in down under

    x paul

  • 06 Juni 2010 - 07:50

    Margareth:

    he meid leuk hoor al die leuke verhalen van jouw.Nog steeds goed naar je zin? zal wel gezien jouw verhalen.geniet lekker verder dan kunnen wij ze weer lezen. groetjes

  • 09 Juni 2010 - 13:08

    Nls:

    vette surf fotos!

    tis hier kutweer!!!!!!!!

    ;)

  • 09 Juni 2010 - 14:04

    Hans:

    héhé lieve Juul

    hoorde gisteren pas van je moeder dat jij...
    lees dus ook nu pas de verslagen van wat je doet, meemaakt, ervaart: boeiend en prettig om te lezen.
    je doet wel èrg spannende dingen soms -> jij durft!

    ik duim voor nog een hele hoop goede dagen leuke mensen, prachtige stranden, dorpen en steden, en naast alle spannende zaken ook veel veel chill-momenten.
    liefs!
    hans

  • 10 Juni 2010 - 15:34

    Ank:

    Lieve Juul

    Dagtt klinkt/ ziet er weer heerlijk uit!!
    Goed man dat je gewoon op die surfplak nblijft staan!! Geniety er nog eve flink van!!

    Liefs Ank

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Noosa Heads

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

03 Juli 2010

Living your dream...

24 Juni 2010

Got to lick an ants ass...

24 Juni 2010

In Goon we Trust....

15 Juni 2010

In Goon we Trust....

02 Juni 2010

Protect me from what I want...
Julia

Nieuw-Zeeland en Australie!

Actief sinds 05 April 2010
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 36364

Voorgaande reizen:

09 Januari 2016 - 09 Januari 2016

Surftripjes

23 Maart 2011 - 23 Mei 2011

Bali Baby... and some other fabulous islands

24 April 2010 - 05 Juli 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: