In Goon we Trust.... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Julia Vogel - WaarBenJij.nu In Goon we Trust.... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Julia Vogel - WaarBenJij.nu

In Goon we Trust....

Door: JuliaVogel

Blijf op de hoogte en volg Julia

24 Juni 2010 | Australië, Sydney

De vorige keer ben ik vergeten te vermelden dat ik vanuit
Byron Bay een 'tripje' heb gemaakt met de bus van Jim. Een zuid-afrikaan die van het leven houd. Hij heeft mij en een hele hoop andere naar Nimbin gebracht. Dat is een hippiedorp. Daar wonen geen normale of nuchtere mensen, het is kleurrijk, en overal kan je cookies kopen, natuurlijk geen gewone. Leuk voor een uurtje maar echt niet langer! Daarna naar een bos gegaan dat 30 jaar geleden is geplant door een man met een passie. Alles kon je eten, letterlijk van de grond. Maar toch ook weer een rare snuiter want overal staan koelkasten, speelgoedauto-tjes, hangen poppetjes... vreemd. Nee gewoon iemand die het wel bewust moet doen zodat mensen bij hem zijn tuinen blijven bezoeken. Denk ik. Dat er gekke mensen in Australie rondlopen is ondertussen geen verrassing meer voor mij!
Goed, na Noosa ben ik dus naar Rainbow Beach gegaan. Prachtig (sarcastisch) letterlijk 1 staat in Amerikaanse stijl. Een paar huisjes en 3 winkels. Maar dat doet er verder niet toe want Rainbow beach is het startpunt voor Fraser Island.
Dus, Fraser Island = gedropt worden op een eiland in groepjes van 8 mensen met je eigen 4x4, het is een eiland dat het eigendom is van Dingo's. Er zijn geen snelwegen of wat dan ook. Rijden doe je op het strand. En dan denk je, wow! Mooie natuur, wilde honden, lekker camperen, maar zoals alles hier aan de oostkust draait alles om goon.
Niet dat het niet leuk was want het is geweldig om twee nachten en 3 dagen even een familie om je heen te hebben, een echt team te moeten zijn met mensen die je voorheen nog niet kent. Zand, meertjes, zand, oud scheepswrak op het strand, zand, slapen op de grond, zand, dingoalarm, zand, rangers, zand (ook in het eten jah) en de zonsopgang.
Na twee dagen niet slapen en te veel goon drinken kom je terug in het hostel en ben je door en door zand. Echt elke huidplooi, neus oren en ogen, tussen je tegen en in je haar. Zand, Dus die eerste douche is zaaaaaalig!
Na mijn Fraser avontuur ben ik naar Agnes Waters gegaan/ Town of 1770 (ja vraag me niets over al die gekke namen hier, heeft iets met de geschiedenis van Oz te maken) Maar in Agnes waters check ik samen in met Louise die ik eerder in Noosa heb ontmoed. Het chillste hostel tot nu toe, overal Buddha's, kampvuurtjes so on, so on, Daar mezelf getrakteerd op een dag in de zon op het strand liggen en he-le-maal niets doen. Later met Louise een heerlijke curry gekookt. Dat was een gooooeeeed maaltje, en als je hier gezond en lekker kookt ben je trots! Want gezond eten gebeurd hier niet te veel en je moet ook maar hopen dat je een keuken aantreft waar je meer dan doen dan alleen theewater koken!
Next day was ook een leukie, want ik ben naar de tweedehandswinkel gegaan daar en heel goed geslaagd! Al mijn kleren (letterlijk he, allllles stonk) waren toe aan een wasbeurt en het uberrelaxte hostel had verrassend genoeg GEEN laundry. Dus naar de kringloop voor kleren die minder vies waren. Heb ik toch even een blouse van Pierre Cardin op de kop weten te tikken! Prijskaartje hing er nog aan, 320 dollar! maar ik betaal dat uiteraard gewoon 2,5 dollar voor.
Later ben ik in mijn nieuwe blouse gedropt bij de Scooterroooooo... Dat is de attrakie in het dorp dus moest ik natuurlijk ook doen, lekker rondscheuren op motortjes, MIJN EERSTE KANGAROO SPOTTEN, kijken naar de zonsonderdag en lekker eten. Top.
Later naar de bus en een helse nachtrit van 10 uur achter de rug. Leuk, keertje niet in een hostel slapen. Een nachtje geld voor accomodatie besparen maar dat doe ik dus niet meer! Jeetje wat een rit. Zonder te slapen en gigantisch brak aankomen in Airly Beach. Naar een klein hostel, en jeetje.... De vraag of we eerst wilden inchecken of eerst een ontbijt (gratis!) wilden. Ontbijt YES! en wat voor een, Staat daar dus een Niels, uit Nederland, Twente, om 7 uur sochtends, muffins te bakken, eitjes te koken, rent rond met koffie en thee, de keus uit brood, muslie of gewoon alles. Heerlijk. ondertussen ook even de vogeltjes voeren (zijn stuk voor stuk prachtig maar worden hier gezien als vliegende ratten, net als de duiven in NL) Dagje chillen bij het zwembad en het dorp in voor informatie over mijn volgende avontuurtje.
De volgende dag ben ik op tijd in de haven met een kleine tas met zomerse spulletjes erin want de Atlantic Clipper ligt op mij en 50 andere backpackers te wachten!!!!
Super geweldig mooie trip naar the Whitsundays, op een grote partyboot met een bubbelbad op het dek en een glijbaan zo de zee in.
Heerlijk zeilweertje en de groep ziet er ook leuk uit.
Met die boot komen we op de meest mooie stranden, zien we zeeschildpadden, gaan we snorkelen en oh... kon het niet laten, mijn eerste scubaduik ever! Hallo Great Barrier Reef wat ben je beeld en beeldschoon!!
De volgende dag ben ik voor mijn tweede duik gegaan en heb ook foto's en videos laten maken onder water dus dat is een gave 20minuten durende film geworden! Yeah!
Volgende stop.... Magnatic Island en daar ga ik morgen heen dus is nog even een verrassing....
Kinders, ik krijg dorst! Dus even wat fotos erop zetten en dan ga ik door!! Denk wel veel aan jullie hoor, nog 3 weekjes en dan ben ik er weer!

  • 24 Juni 2010 - 06:37

    Janique:

    schatje, vanwaar weer dezelfde post als op 15 juni?!:p
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

03 Juli 2010

Living your dream...

24 Juni 2010

Got to lick an ants ass...

24 Juni 2010

In Goon we Trust....

15 Juni 2010

In Goon we Trust....

02 Juni 2010

Protect me from what I want...
Julia

Nieuw-Zeeland en Australie!

Actief sinds 05 April 2010
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 36391

Voorgaande reizen:

09 Januari 2016 - 09 Januari 2016

Surftripjes

23 Maart 2011 - 23 Mei 2011

Bali Baby... and some other fabulous islands

24 April 2010 - 05 Juli 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: