Got to lick an ants ass... - Reisverslag uit Cairns, Australië van Julia Vogel - WaarBenJij.nu Got to lick an ants ass... - Reisverslag uit Cairns, Australië van Julia Vogel - WaarBenJij.nu

Got to lick an ants ass...

Door: JuliaVogel

Blijf op de hoogte en volg Julia

24 Juni 2010 | Australië, Cairns

...Magnatic island, ik ben verkocht. Eerlijk waar. Ik ben daar aangekomen in mijn hostel, palmbomen en hutjes op palen boven het strand. Dikke gniffel hier. Ge-wel-dig. Alleen het was een party hostel en daar kwam ik niet voor. Goed. Ik ontmoed mijn travelbuddy daar weer, Stuart.
Dag 1, scootertjes huren en de hele dag cruisen over het 12 km lange eiland. Af en toe stoppen voor een bakkie, strandje of wandeltochtje, een duik in de zee, of om gewoon even voor ons uit te staren. Halverwege de dag besloten om de scooters langer te huren dus de avond hebben we alleen maar rondgereden, en daarna ben ik in de keuken van het hostel gaan zitten en heeft Stuart gekookt, vind ie leuk. En ik ook want koken kan ie goed! Later met een zakje goon, dekentje en wat gezellige mensen naar het strand om illegaal goon te drinken (hostel heeft een bar dus NO BYO buy your own) sterretjes kijken en ohohoh genieten hoor!
Diepgaande gesprekken op Goon-niveau zijn interressant. En hilarisch.
Volgende dag eerst nog goed rondgereden voordat we onze Jeffery en Jenny (scooters hadden namen!) terug moesten brengen. De rest van de twee volgende dagen hebben we alleen maar heerlijk op het strand gelegen. Versta me goed, een pareltje. Je kan op het strand alleen komen door een wandeltocht van een half uur door de bush bush, klein strand, goede golven voor wat bodysurfen en verder niemand daar. Eerlijk waar een paradijs.
Heerlijk BBQ-en op het strand (broodje kip met avocado) bij zonsondergang en toch maar lekkere biertjes kopen want goon is eigenlijk even een paar dagen onder onze standaart. Magnatic voelt als vakantie, terwijl ik op vakantie ben. Moet je nagaan!
Oke, het party-base hostel hadden we wel gezien en we hadden de keus, langer blijven en dus verkassen naar een ander hostel, of terug naar Townsville met de Ferry. Keus, nah, gewoon blijven en hup naar het Koala resort. Guttegut, slingeren aan de liaanen van een grote boom in het bos waar ons hutje stond, possumpjes voeren en namen geven omdat ze echt karakters hebben. Mollie was lief, en dik, maar beleefd. Greedy zat zelf aan mijn tenen te knagen dus die wilde alles hebben en ga zo maar door. Stuart en ik besloten nog meer geld te spenderen aan een champagneontbijt in het hostel, dus de volgende ochtend, worden we met champagne ontvangen, met Guava (soort vrucht) lekker lekker, er is vlees, worstjes, vis, toast, eggs, bacon, fruit, pancakes, wentelteefjes, honing vers uit de korf en nog veel meer, en meer champagne natuurlijk.
Dit alles omgeven door slangen, papagaaien, koalabeertjes (heb er eindelijk eentje vastgehouden, zo chagarijnig maar oooooooohw, hoge knuffelbaarheidsfactor jeetje) Heb ook een foto!
plan was om daarna te gaan paardrijden maar ik was lui en dus te laat met boeken. Helaas, volgende plan was zeekayakken maar vanwege wind (? er was geen wind) mochten we de baay niet uit. Dus wat doe je dan? Kleurtje een beetje bijwerken he! Dus lekker lui op het strand.
Uiteindelijk moeten we dan toch terug naar Townsville. Helaas, hallo werkende wereld, dag vakantie.
Toen was er een moment dat ik een mailtje kreeg van mijn vriendin Nathalie, dat een goede vriend van haar is omgekomen bij een motorongeluk. Ik kende hem niet zo goed, maar heb hem wel vaak ontmoed op een feestje. Onwerkelijk, te jong, en vreselijk gewoon. Kwam echt heel hard aan. Terwijl ik verdrietig was en nog niet goed begreep wat er was gebeurd kom ik aan in Mission Beach. Stuart was daar al en ik had hem het nieuws al door de telefoon verteld. Ik krijg een knuffel en een maaltijd. Sit back and relax zeg maar. Stu, zoals ik hem noem, had gehoord dat ik nog geen kangaroe had gegeten dus de boodschappen waren al in 'huis'. Jeetje wat is kangaroe lekker!!! beter dan elk wild dat ik ooit heb gegeten. En sorry dat ik het zo zeg, retegoedkoop! Voor een kipfileetje betaal je hier namelijk al snel 10 euro (twee stuks dan he) en kangaroe kost 4 euro voor 4 steaks. Dus ik smullen en mezelf maar herpakken.
Savonds een spontane duik in het zwembad met een aantal gezellige mensen! Heel leuk, lekker genieten van het warme water. Even terzijde, Mission Beach is in het regenwoud en dat heb ik geweten ook, donkere lucht en regen gecombineerd met warme wind van zee. Maakt niet uit hoor want het hostel was heerlijk layed back, alles open maar overdekt. Prrrrrimma buitenzitten dus.
De volgende dag staat ons een avontuurtje te wachten. De wildste raft rivier van Australie. White Water Raften noemen ze dat. En jeeeeeeeey wat was het koud! Brrrrr. Hup bootje in, spoedcursus Japans want er waren twee japanse meisjes in de boot en de instructeur had zin in een japans dagje. Ook goed. Ni hou. ofzo. Pakte uiteindelijk allemaal goed uit omdat het waterpeil vreselijk laag was en de raft steeds op de rotsen terrecht kwam. Booooooorrring. Echt zonder woorden konden Stu en ik aflezen dat we er toch echt wel iets meer van verwacht hadden. Maar na de heerlijke lunch aan de oever van de rivier is de dam opengegooid en is het riviertje een witte schuimende en kolkende stroom geworden. Prima, laten we de eerste helft even vergeten en gas geven! Ondertussen van rotsen af duiken, jumpen en tollen. Je mee laten drijven met de stroom en met een touw weer op het droge getrokken gaan worden. Zo in de raft gaan zitten dat hij over de kop slaat en iedereen koppie onder gaat. Kicken gewoon en superkoud. Echt stilzitten kon niet meer want heel mijn lichaam was aan het trillen (was belachelijk duur dat raften en een wetsuit kon er niet vanaf bij ze dus in mn hempie he).
Na een hele dag terug in het hostel en weer kijken naar de kookskills van Stu en ondertussen begon het een beetje te vervelen dus maar voorgesteld dat ik de volgende dag zou koken. Savonds een quiz in het hostel en had mezelf maar even verwend, aangezien het toch al een dure dag was ook maar twee flessen goede rode wijn gekocht, voor het eerst sinds mijn travels, alsof-er-een-engeltje-op-je-tong-staat-te-plassen. Eerlijk waar, Hemels!
De volgende dag was het buiten weer heel somber, iedereen in het hostel was lam en verveeld maar toch hing er een prettige sfeer. hele dag op een verse kokosnoot zitten knauwen, liggend op een bank met een kat op mn schoot. Om 3 uur echter een gratis uitstapje met het hostel. Een wandeling door het regenwoud, om een cassoware te spotten. Vraag mij niet de Nederlandse naam. Geen idee maar zijn vogels even groot als een struisvogel met een rode en blauwe kop. Daarna naar een bananenfarm en kijken naar wat walaby's. Schattig hoor! Goed, tijd voor mijn diner. Samen met een stelletje uit engeland en schattige adam. Met zn vieren naar de supermarkt voor een exotische kangaroe-curry. Uiteindelijk stonden we met zn vijfen in de keuken en de maaltijd, oh oh oh. Jammie!
Dat was dat, nu ben ik in Cairns. Bijna op het einde van mijn trip. Maar ik heb de komende dagen nog van alles in petto, heb vandaag een heel pakket met activiteiten geboekt met het gevolg dat ik nu een beetje meer mezelf als een backpacker moet gedragen en dat betekend noodles en een zak wortels, maar ach. Mag niet klagen he!!!!!

  • 24 Juni 2010 - 10:52

    Ank:

    Nee, jij mag niet klagen, klinkt weer goed allemaal!!! Geniet er nog maar een paar dagen volop van!!! stoer wijf.
    Dikke kus ank

  • 24 Juni 2010 - 11:33

    Geeke:

    Hey meisie
    leuke bikini heb je aan op de foto ;) haha,...
    Kussje

  • 24 Juni 2010 - 11:52

    Violijn:

    mooi leuk lekkerrrrrrr (je weet wat ik bedoel :P)
    love you!!

  • 24 Juni 2010 - 20:25

    Hannie:

    Hoi Julia,
    Wat hebben Carl en ik weer genoten van jou prachtige schrijfstijl !
    Het leest als een film, heerlijk.... Wat een leuke knul op de foto !
    Ik snap goed dat je het naar je zin hebt !
    Vele groeten en tot ziens.....

  • 26 Juni 2010 - 08:19

    Margareth:

    he juul, weer een leuk verslag.Die mooie foto van jouw , heeft een mooie plek in het atalier.Iedereen kan hem zien.Groetjes en geniet nog van die paar dagen doeg

  • 27 Juni 2010 - 14:19

    Marion:

    Leuk, Leuk,Superr Leuk.
    Geniet van alles om je heen, hier ziet er heel anders uit. Maar zelfs hier in ons kikkerlandje is het tropisch warm (30 gr.)Tot over 'n week of 2.
    Groetjes

  • 27 Juni 2010 - 21:50

    Henk En Hanneke:

    Ha Juultje,

    Geniet nog maar lekker van de tijd die je nog rest down-under. Wij verheugen ons al op al je verhalen!

    Dikke kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

03 Juli 2010

Living your dream...

24 Juni 2010

Got to lick an ants ass...

24 Juni 2010

In Goon we Trust....

15 Juni 2010

In Goon we Trust....

02 Juni 2010

Protect me from what I want...
Julia

Nieuw-Zeeland en Australie!

Actief sinds 05 April 2010
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 36385

Voorgaande reizen:

09 Januari 2016 - 09 Januari 2016

Surftripjes

23 Maart 2011 - 23 Mei 2011

Bali Baby... and some other fabulous islands

24 April 2010 - 05 Juli 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: