No Shit, What a beauty - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Julia Vogel - WaarBenJij.nu No Shit, What a beauty - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Julia Vogel - WaarBenJij.nu

No Shit, What a beauty

Door: JuliaVogel

Blijf op de hoogte en volg Julia

04 Mei 2010 | Nieuw Zeeland, Nelson

Yeah!

Met meer dan haast ben ik Auckland uitgegaan.... Mijn eerste doel was Rotoura, een prachtige busrit met hier en daar een stop om foto's te maken iets te drinken, plaspuaze of om aan een activiteit deel te nemen...
Onderweg naar Rotoura gestopt en een glow-worm grot bezocht. De grot zelf stelde niet veel voor. Binnen in de grot was een rivier en die zijn we met een bootje opgevaren, handmatig werd deze voortgestrokken dus er heerste daar een doodse stilte. Op het plafond boven het water was een sterrenhemel van glowworms, ontzettend mooi! Na een hald uurtje omhoogstaren naar de duizende lichtgevende wormpjes, en nekpijn zat het tripje van een half uur erop. Supermooi!
Na een lange pauze door naar Rotoura, en Rotoura smells really bad! Door alle geisers en natuurlijke bronnen hangt de hele stad in een stank van rotte eiren, nice!
Ingecheckt in het hostel en een lekkere plons nemen in het natuurlijk opgewarmde zwembad, 39 graden is geen straf na een dag in de bus!
Na wat kletsen, zwemmen en drinken een snelle douche nemen voor het speciale avondmaal. Opgehaald door een bus rijden we naar een Maori dorp voor een speciale maaltijd. Na een ontvangst ritueel, en wat informatie over hun leefwijze (Tatooages, eten, kleding, zang, dans enz enz) gaan we aan tafel. Het eten is best lekker maar heel veel vlees. Natuurlijk ook wat worteltjes voor de vitamintjes maar daar hield het wel bij op. Lekker gegeten en nog een wijntje drinken bij het kampvuur. Prima te doen!
De volgende dag in alle vroegte weer de bus gepakt naar Taupo!
En Taupo is leuk!!! Daar inchecken in het hostel, de stad in en boodschappen doen. Gezond avondmaal is meer dan welkom. Lekker gegeten, en daarna wat rusten in de TV Lounge, films kijken, wat wijntjes drinken, kletsen en vooral heel veel lachen. Ik heb al zooo veel Duitsers tegengekomen maar ook eigenlijk alle andere nationaliteiten, heel leuk, want toch heb je iets gemeen met iedereen, en dat is het mooie nieuw Zeeland bereizen.
Next day! Oh my GOOOOOOOD! In Nederland was het koninginnedag en aangezien ik van een feestje hou en er geen andere Nederlanders waren maar besloten te gaan skydiven. In N-Z heb je dus over het algemeen 4 seizoenen in een dag, in Taupo (Sky-dive-capital-of-the-world) heb je 4 seizoenen in een half uur. Na een wandeling op het strand ben ik smiddags samen met Leen (belg, Lief!) opgehaald in een Limo, want jah... als je een papiertje moet ondertekenen waarop staat dat je bij een eventuele fout, dood kan gaan, moet je wel in stijl gaan! Haha... aangekomen begon het lange wachten op mooi weer.... Uiteindelijk meer dan 2 uur moeten wachten, toen in een roze vliegtuig (heel kinky) de lucht in, vastgesnoerd worden aan mn begeleider, zuurstof masker op, en stijgen tot 15.000Ft. Tuurlijk heel stoer de hoogste sprong.
De eerste seconden dat je met meer dan 200km per uur valt werken je hersenen niet goed maar daarna als de parachute eenmaal open is.... oh man, dat is het mooiste wat ik ooit heb gezien, gedaan, gevoelt, ultieme schoonheid, vrijheid...
Na een landing, zand en gras in mijn mond, heel euforisch samen met Leen uit mn dak gegaan. Ik zou zeggen, de duurste maar mooiste Q-day EVER!
Nog een paar nachten in Taupo gebleven en toen door naar Wellington, hoofdstad. Met Leen een kamer delen met een prachtig uitzicht op de stad en baaien van de stad. We zijn langs het strand gaan lopen, een biertje gedronken in een paviljoen en toen boodschapjes gedaan en onszelf getrakteerd op een overheerlijke salade met alles wat we lekker vonden, vooral veel zeefruit! Jammie, backpacker en Noodles is de meest logische combinatie maar daar doe ik lekker niet aan mee!
Savond in een megakamer op een megascherm heel relaxed in een fatboy kijken naar Walk the Line en soortgelijke films. Redelijk vroeg naar bed,... uuuh, in Nieuw Zeeland gaat iedereen vroeg naar bed. Rond een uur of 11 kan je alles bij elkaar schreeuwen maar iedereen slaapt dan al!
De volgende dag met de boot naar het Zuidereiland, Dag Noord!
Prachtig! geen woorden voor.
Na aankomt op het Zuidereiland weer de bus in op naar Nelson, en daar ben ik nu, voor 4 dagen. Morgen ga ik naar het Abel Tasman park, varen en wandelen en overmorgen een halve dag paardrijden... Kan niet wachten! Daarna moet ik heeeeeel snel de rest van het eiland gaan bekijken want volgens mijn gemaakte planning kan ik in elke stad een dag blijven om een dag voor vertrek naar Australie weer in Auckland te arriveren... Nieuw Zeeland is zooo mooi, echt niet normaal. Een maandje hier is ook veel te kort! Maar zo is het nu eenmaal!

Tot snel en bedankt voor alle lieve mailtjes, en reacties!

• 04 Mei 2010 - 09:28

Pier:

Leuke foto's ! Je ziet er goed uit ! Keep the spirit ! En dank voor de info ;-)

• 04 Mei 2010 - 09:44

Violijn:

dotje!!!!!!!kutje!!!!!!!
    halve dag paardrijden!!!!!!!
    wil ik ook!!!
    ben zo jaloers op jou meisje..haal eruit wat er in zit he moppie..
    denk aan je..
    en mis jou!!!!!!
    (L)

love Vietje

• 04 Mei 2010 - 09:48

Niels (die Andere):

hee juul, met koninginnedag heb je niks gemist hoor ;)

mooie foto's jah !

geef je zo'n tasmaanse duivel een knuffel van me??

nls

• 04 Mei 2010 - 11:57

Ebelie:

wat een verkeerd verhaal. Niet dus. Fijn voor je. Kom je nog wel thuis?
    Geniet er maar lekker van.
    mama

• 04 Mei 2010 - 12:49

Henk En Hanneke:

Zien er weer heel goed uit, die foto's. Fijn om te zien en uit je verhalen kunt opmaken dat je echt geniet. Je ziet er prima uit. Geweldig!

Big hug! XXX

• 04 Mei 2010 - 13:21

Janique:

GEWELDIG!!! en kzit in frankrijk met stromende regen... Soms is het leven zo oneerlijk:p

• 04 Mei 2010 - 16:16

Hannie:

Hoi Julia,

Wat ontzettend leuk om jou zo te volgen !
    Blijf lekker genieten,
    en de foto's zijn prachtig !!

• 04 Mei 2010 - 17:45

Rian:

Hé Julia, je bent begonnen aan de reis waar je laatst over dagdroomde. Geweldig!! Heel veel plezier en geniet van al dat moois. Groeten en ik volg je. Ik lees al wel dat de dagen goed gevuld voorbij vliegen.PS: er zit maar 24 uur in een dag!!

• 04 Mei 2010 - 17:56

Joyce En Tim:

hey juul!!!
    genieten zeg!
    in die korte tijd dat je er bent toch al leuke dingen gezien en gedaan ga zo door!
    al leuke mensen ontmoet zien we is ook fijn en plezierig om daar je dag mee te delen.
    tot snel en mis you!!
    kus!!

• 05 Mei 2010 - 08:21

Oma Vogel:

Julia wat fijn dat je het zo leuk hebt. Ik heb zoveel mooie foto's gezien. Wat heb je het naar je zin. wat zal je veel te vertellen hebben als je weer thuis bent.
    Donderdag 6 mei mag tante Annie het ook zien. Die kijkt vast ook haar ogen uit. Wat goed dat er computers zijn. Heel veel kusjes van oma Vogel

• 05 Mei 2010 - 22:14

WS:

ha die juul,

ziet er tegek uit daar, leuke foto's en geniet er vooral veel van. Hou je in de gaten :)
    Groetjes Said

• 06 Mei 2010 - 09:44

Tante Annie:

Ik vind het fantastisch dat je dit allemaal doet.
    Wat een druk programma heb je.
    Wanneer ga je naar Australie en op welk vliegveld kom je aan?
    ik volg het op de kaart.
    Kusjes van Tante Annie

• 06 Mei 2010 - 12:07

Tomsen:

Relaxte foto's juul!

• 06 Mei 2010 - 14:08

Ank:

Hey lieverd wat klink dat heerlik allemaal!!! en wat een goede foto's! fijn dat je het nu zo naar je zin hebt! geniet van elk moment! dikke kus ank

• 06 Mei 2010 - 19:48

Suus:

He juultje,

Kie gaaf dat verslag over je skydive!!
    Echt vet! Geniet van de rest en ik hou je reisverslagen in de gaten. Greetz Suus

• 06 Mei 2010 - 21:05

Yvonne Paffen:

Hoi Julia leuk dat je het zo goed naar de zin hebt, inderdaad wanneer je voor de eerste keer parachute springt vergeet je dat nooit meer. Heb ook een tandemsprong gemaakt en weet hoe het voelt geniet meid het is je gegund.

• 06 Mei 2010 - 21:28

Rozé:

Prachtig Julia leuk om je verhaal te lezen

• 07 Mei 2010 - 16:07

Jens:

goed bezig..
    ziet er goed uit!!!!

• 09 Mei 2010 - 10:44

Marietje Oppers:

hoi Julia, leuk die verslagen van jou over je reis "down under". Geniet van je avonturen en misschien horen we later nog meer van je prachtige verhalen. Groetjes van je collega Marietje.