No worries.... - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Julia Vogel - WaarBenJij.nu No worries.... - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Julia Vogel - WaarBenJij.nu

No worries....

Door: JuliaVogel

Blijf op de hoogte en volg Julia

11 Mei 2010 | Nieuw Zeeland, Dunedin

....Nou, ik kan jullie een ding zeggen. Het Abel Tasman park is een van de mooiste dingen die ik ooit heb gezien! Met een bus heel vroeg opgepikt bij het hostel en daarna een uur of 3 de bus in, zoiezo een mooie rit maar dat is hier standaart. Op een strand afgezet en daar de boot op.
Na wat waren werden de eerste mensen op verschillende stranden gedropt. Dat zou voor mij ook het geval zijn want ik had een wandeltocht van twee uur voor de boeg. Ik werd als laatste afgezet, helemaal alleen, op een wit strand, blauw water, een paradijs! Voor mij alleen! Op het strand zater wat vogels die wel verdacht veel op pinguins leken en daar ben ik eerst maar even op mijn gemakje gaan zitten.
Toen moest ik toch beginnen en het was de mooiste wandeltocht ever! Door een oerwoud, smalle paadjes, watervalletjes, over stenen klouteren en onder bomen door kruipen. Berg op berg af en steeds weer verrast worden door een schitterend uitzicht!
Tijdens mijn wandeling ben ik meer dan tien minuten gevolgd door een nieuwschierig vogeltje, fantail tiwakawaka genaamd. Vloog met me mee, ging voor mijn voeten zitten, probeerde op gelijke hoogte als mijn hoofd stil te blijven hangen, echt schattig! Maar Julia is een beetje dom. Had namelijk mijn batterij van mijn camera niet opgeladen. Ikke balen natuurlijk.
Na mn wandeling wachten op de boot die me op zou pikken van een ander stad. Zo gezegd zo gedaan, hallo zandvliegen! Hebben heel mijn onder benen tot bloedens toe kapot gebeten!
Na een lange dag in het hostel een beetje chillen en niets doen.
De volgende dag zou ik gaan paardrijden maar dat was geannuleerd dus ben ik zo snel mogelijk naar Franz Joseph gegaan. 30 euro lichter en tien uur in een klein krakkemikkig en waarschijnlijk afgekeurd busje (deur werd dichtgehouden met een blok hout?).
In Franz Joseph aangekomen zie ik een hoop bekenden die ik eerder had gezien en ben daar in de kroeg beland, happy hour! Happy, dat zeker maar wel wat langer dan een uur!
Franz Joseph staat bekend om de wandelingen op gletsjers maar die ging helaas aan mij voorbij omdat ik anders meer dan 3 nachten daar moest blijven tot de volgende bus.
Helaas!
Dus op naar Queenstown en oh oh oh... wat is Queenstown leuk! Een supergeweldig hostel, nieuw, groot, jong, bioscoop, sauna je noemt het, het was er en dat alles voor 13 eurie per nacht.
Eerste avond gelijk meegedaan aan de kroegentocht, je betaald 10 euro ongeveer en gaat van kroeg naar kroeg en bij elke binnenkomst krijg je een gratis shotje. Ja dat hebben we geweten! De volgende dag lekker een beetje rond gehangen in het dorp met twee lieverds en een beetje ontspannen, avond, zelfde verhaal.
Next day... BUNGY!!!! Nooit gedaan dus ik dacht, doen we effe. Maar als je in een hokje, dat aan metalen kabels hangt, 160 meter boven de grond hangt en de vloer is van glas, doe je dat dus effe niet!
Maar ik stoer meisje wel. Samen met de bungy-four(3 andere jongens van de bus) was het een hele leuke dag. Zeker als een van de mannen, lees bijna 2m lang, breed, en meer dan 100kg, niet op kan houden met scheten laten omdat ie zo bang was. Mietje!
De jump was geweldig maar kort. Wat een adrenaliene... en ik me maar druk maken dat het er vooral heel mooi uit moest zien, want sommige sprongen wel heel vreemd naar beneden.
Lange dag, lekker eten koken in het hostel met mijn maatjes die een dag raften achter de rug hadden. Die waren moe en toen ben ik maar met wat andere mensen naar de kroeg gegaan. 1uur snachts terug, redelijk laveloos en om 3 uur ging de sirene.. geintje zeker, nee dus! Hostel met meer dan 250 man moest ontruimd worden. Iedereen in dekens gewikkeld en blootvoets op straat. Gekkenhuis, brandweer en politie erbij maar niets aan de hand. Leuk, zeker omdat ik om 6 uur op moest voor mn tocht naar milford sounds!
Wekker gezet en om 7 uur zou ik de bus moeten zitten maar toen werd ik pas wakker!! Haleluja, petje af!
Uiteindelijk is alles goed gekomen en heb ik vanaf een boot tussen prachtige bergen gekeken naar zeehondjes en dolfijnen. Super!
Het zou onze laatste dag zijn in Queenstown dus ons weer opgegeven voor een kroegentocht. deze koste 5 euro en ging langs 6 kroegen, maar dat moest wel geblinddoekt gedaan worden. Met enige fantasie kan je zelf wel bedenken hoe dat eruit gezien moest hebben.
Nu ben ik in Dunedin voor een nachtje in een stom hostel met onvriendelijk personeel maar dat maakt mij niet uit!
Mijn reis is tot nu toe heel super maar wel georganiseerd en voelt meer als vakantie. Ik heb een onstilbare honger om de rest van de wereld te gaan zien! Maar nog twee weekjes Nieuw-Zeeland en Australie te gaan.

Tot snel weer en ik ben blij met jullie reacties!

  • 11 Mei 2010 - 05:44

    Roos:

    Hè zusje!

    Elke keer weer leuk om een nieuw verslag te lezen! Volgens mij is dit het beste voor jezelf wat je ooit gedaan hebt! ;-) enjoy!!!

    Hier is gewoon alles hetzelfde en dus redelijk saai ivm daar...

    Veel plezier! Dikke kus

  • 11 Mei 2010 - 07:23

    Margareth:

    goh julia, ge maakt wa mee zo op jou jonge leeftyd.Dat jij dat gedurft hebt ,die wandeltocht helemaal alleen! nou meid veel plezier verder en ik blijf je volgen.p.s groetjes voor geke en marlolein.( die lezen dit altyd in de pauze vandaar dus) doeg, groetjes uit het koude uden

  • 11 Mei 2010 - 08:07

    Henk En Hanneke:

    Oh Juul, wat klinkt dit weer fantastisch! Je bent écht je eigen grenzen aan het verkennen. Dapper hoor! En dan van die mooie foto's, maar jammer dat je die niet op je wandeling bij je had. Moet je dus nog maar een keer doen. Hihi.

    Groetjes en dikke pakkerd.

  • 11 Mei 2010 - 08:21

    Silvia V Dijk:

    hoi julia
    ik ben je nu pas gaan volgen maar heb alle foto's gekeken en alle verslagen gelezen
    echt te gek geniet er maar van
    gr silvia uit nistelrode

  • 11 Mei 2010 - 09:17

    Ebelie:

    Wederom klinkt dit niet slecht. Zo te lezen haal je er alles uit. (batterijen verhaal is bekend, hihi).
    Hier mis je niet zoveel, veel vrije dagen, maar het weer werkt niet echt mee. Kus mama

  • 11 Mei 2010 - 09:46

    Pier:

    Hi Julia
    Geweldig leuk om je verhalen te lezen en de foto's te zien! Hier is het niet meer dan 10 graden al meer dan een week. Wel gezeild. Hou je taai en veel plezier!

  • 11 Mei 2010 - 11:53

    Ank:

    Lieve Juul
    Ik heb fantasie, de beelden die ik door jouw verhaal voor me zie, zijn erg mooi! En ze prikkelen ook mijn behoefte om de wereld te zien! Maar die ga ik 25 mei een beetje stillen dan ga ik namelijk 15 dagen naar Kos!!
    Ga zo door met genieten!

    liefs ank

  • 11 Mei 2010 - 14:47

    Oma Vogel:

    Julia, Ik heb je laatste verslag weer gelezen. Ik ben verbaasd over alles wat je meemaakt en doet.
    Ik vind dit zo knap. Al die moeilijke dingen die je in je eentje doet. Ik wens je veel plezier op je verdere tocht. Kusjes Oma Vogel

  • 11 Mei 2010 - 15:38

    Rian:

    Lefgozer!!! Maar wel iets voor jou. Wat een prachtig uitzicht trouwens , zo over dat water. Het is allemaal wel de moeite waard, daar heb je me en anderen van overtuigd. Nog veel plezier,uitslapen kun je thuis altijd nog. Groetjes.

  • 11 Mei 2010 - 23:41

    WS:

    Bungy, skydiven wats next? duiken en koraal bekijken?
    keep going en blijven genieten vooral. Groetjes WS

  • 12 Mei 2010 - 09:38

    Jens:

    ziet er weer te mooi uit!!
    nou ben ik jalours...
    x

  • 12 Mei 2010 - 10:00

    Tante Annie:

    Lieve Julia, fantastisch wat ik nu allemaal weer zie. Fijn dat Andrea dat allemaal laat zien. Het is hier nat en koud. Groetjes en kusjes. Tot de volgende keer, Tante Annie

  • 12 Mei 2010 - 12:31

    Hannie:

    Hoi Julia,

    Knap hoor, wat jij allemaal durft !
    Wat een belevenissen,
    veel plezier met wat er
    nog komen gaat...........

  • 12 Mei 2010 - 21:29

    Helmie:

    Hoi lieve juul,
    zonet voor het eerst alles bekeken: GEWELDIG!!!
    Fijn dat je je zo goed voelt en dat je zo ondernemend bent, vooral Bumgy jumpen lijkt me vreselijk!!! Wordt je lijf dan niet uit elkaar getrokken!!?Leuk dat je zoveel nieuwe "stukken"ontmoet en dat je ze elke keer weer op een andere plaats tegen komt, en maar vragen: where are you from etc.
    Het klinkt allemaal fantastisch , dus: ga zo door , zou ik zeggen...en stuur maar veel mooie verslagen, ik geniet zo met je mee....Heel veel GELUK....groet Helmie

  • 13 Mei 2010 - 14:23

    Janique:

    Ik zie dat de bergschoenen toch van pas komen, zijn ze waterdicht?!:P
    Ik heb afgelopen week wel een 2 paardgereden en het was de moeite waard, dus als je nog de kans krijgt..
    De foto's zien er geweldig uit!:)

  • 13 Mei 2010 - 18:36

    Nls:

    alle hobbits nog an toe,
    wat een avontuur!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Dunedin

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

03 Juli 2010

Living your dream...

24 Juni 2010

Got to lick an ants ass...

24 Juni 2010

In Goon we Trust....

15 Juni 2010

In Goon we Trust....

02 Juni 2010

Protect me from what I want...
Julia

Nieuw-Zeeland en Australie!

Actief sinds 05 April 2010
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 36387

Voorgaande reizen:

09 Januari 2016 - 09 Januari 2016

Surftripjes

23 Maart 2011 - 23 Mei 2011

Bali Baby... and some other fabulous islands

24 April 2010 - 05 Juli 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: